De reis is nog niet afgelopen!!!

Nadat Els haar vertrek moest ik de rest van de reis alleen verder en hoewel ik Els natuurlijk heb gemist waren het desondanks een leuke 4 weken.

Het begon met een aantal relatief rustige week waarin het eigelijk vooral buisnis as usual was. Daarna ben ik met 2 jongens naar Chennai geweest. Daar heb ik toen een aantal binnen spellen en dvd’s voor ze gekocht. Dit deed ik omdat somige achterblijven tijdens de vakantie en s’midags niet buiten kunnen spelen met de 40 graden die het hier elke dag is. De trip naar Chennai zelf was ook erg leuk.

Toen kwam opeens het news dat de examens van de kleine jongens een week naar voren werd gehaald. Wat ook inhield dat ze een week eerder vertrekken zouden, wat voor mij natuurlij minder leuk news was. Dus toen hebben ze een kleine seremonie gehouden om mij te bedanken. Het leukste vond ik toen de jongens de kans kregen om te zeggen wat ze leuk en/of fijn vonden. Het was echt hardverwarmend om te horen hoeveel je dan blijkbaar voor ze betekend hebt.

Toen brak de dag aan dat ze vertrokken, Die dag waren de jongens en ik ook uitgenodigt bij vrienden van Fr. Majella thuis. Dus die dag was nog supper leuk, zeker omdat ze bij het strand wonen en ik dus met de jongens het strand opkonden. Na een heerlijk maal (Birianie!!!:) ) gingen we dan terug naar het project, de rit terug was ook erg mooi gezien er eigelijk niet genoeg plaats in de bus was lagen/zaten er op gegeven moment 7 lieve jongens op of tegen mij aan (ik fuctioneer blijkbaar prima als slaapbank). Daarna was het dan echt tijd om afschijt te nemen. Een voor een werden de kleine jongens opgehaald, totdat er nog maar twee waren. Zoals je je kan voorstellen hield ik het die avond niet droog. een paar dagen later werd een van de twee toch nog opgehaald en waren alleen de oudere jongens en 1 kleintje over.

De anderehalve week daarna is er niet veel speciaals gebeurd, wel heb ik een hoop spelletjes gespeeld met de jongens die vakantie hebben en ben ik aardig goed in volibal geworden (kan alleen nog steeds niks van krikit).

daarna werd er een soort project gestard waarbij ik en de Brother (Father in opleinding) vijf dagen naar een nabij gelegen dorpje gingen om daar met de kinderen van dat dorp vanallerlei liedjes te zingen en spellen te spellen. Het was heel leuk om een aantal keer een echt autentiek India’s dorp te zien (met daken van palmbladeren en zo). Maar nog leuker was het om leuke dingen te doen met de kinderen daar. Dit is al helemaal waar omdat het feit dat je uit het buitenland komt je een soort supperster status geeft. Dit is al helemaal waar in een klein afgelegen dorpje als deze was. Dus de kinderen vonden mij heel interesant, En iedereen die een telefoon had wou een selfie met me nemen, het is een erg bizar gevoel.

Die zelfde week had ik ook het geluk om de lanceering van een raket deels te kunnen zien vanaf het project. Na wat onderzoek ben ik er achtergekomen dat het de lancering was van een grote raket die de ”south asia satalite” in een baan om de aarde bracht.

Dan als laatste ben ik eergisteren met de kinderen naar een supper mooi eiland geweest waar een aantal van de kleine jongens vandaan komen (die heb ik daar dan ook weer gezien heb wat ook supper leuk was). Om daar te komen moesten we anderhalf uur met een gammele langzame houte boot de zee oversteken, wat opzigzelf al een ervaring was. Daar aangekomen gingen we zwemmen in een brak meer met een schitterende omgeving, Het was een soort natuurlijk tropisch zwempardadijs. Daarna hebben we bij een bevriende famillie heerlijke verse vis en viscurrie gegeten. Als kers op de taart toen we terug waren op het project kregen we die dag ook nog eens de eerste regen in vijf maanden. Deze regen werd vergezeld door een schitterende tropiche omweersbui.

Dan zijn jullie nu eindelijk weer helemaal up to date, nog maar 2 en een halve week voor dat mijn reis tot een einde komt, maar met mijn moeders bezoek op 20 mei en nog veel andere leuke dingen nog in aantoch is de reis nog lang niet afgelopen!!!!